У Відокремленому структурному підрозділі «Одеський автомобільно-дорожній фаховий коледж Національного університету «Одеська політехніка» створені сприятливі умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами, а саме:
- коледж повністю забезпечений необхідними навчальними площами;
- у наявності є пандус;
- тротуари шириною не менше 150 – 180 см;
- відсутність сходів на тротуарах;
- чіткий доступний головний вхід з вулиці.
- зручне розташування дверей.
- східці для організації безпечного переміщення дітей обладнані поручнями;
- виконано ремонт туалетів на І поверсі;
- виконано поточний ремонт аудиторій.
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч.
При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги:
- стіни світлих тонів;
- меблі, парти – кольору натурального дерева;
- стелі, віконні рами – білі.
Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення.
У коледжі дотримується повітряно–тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у коледжі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Вхід до території коледжу здійснюється через центральний вхід (вул. Тираспольська, буд. 6 та вул. Старопортофранківська, буд. 14). В окремих випадках доступ до території коледжу здійснюється через ворота внутрішнього двору території коледжу. Педагогічні та науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти, що здійснюють чергування на території коледжу (в тому числі спостереження через зовнішні камери відеоспостереження) виявивши, що особа (особи), що потребують допомоги, намагаються увійти на територію коледжу, невідкладно слідують до такої особи, дізнатися про необхідність супроводу.
Черговий педагогічний та науково-педагогічний працівник зустрічає і супроводжує осіб, що потребують допомоги, а в разі настання надзвичайної ситуації відповідає за евакуацію осіб з особливими освітніми потребами з території коледжу. З питань, що стосуються особи з особливими освітніми потребами, важливо пам’ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до особи, яка її супроводжує. Щоб звернути на себе увагу людини з вадами слуху, необхідно помахати рукою, або іншим чином привернути їхню увагу.
У першочерговому порядку черговим педагогічним та науково-педагогічним працівником уточняється, якої допомоги потребує маломобільний громадянин або особа з інвалідністю, мета відвідування коледжу, необхідність супроводу. Якщо особа, яка потребує допомоги відмовляється від пропозиції та не потребує допомоги відповідальної особи, забороняється нав’язувати свою допомогу. Забороняється торкатися осіб з особливими освітніми потребами чи їх допоміжних засобів пересування без їх дозволу.
Необхідно бути терплячими з людьми, які мають труднощі в спілкуванні, не виправляти їх, не закінчувати їх речення замість них. В спілкуванні з особами з обмеженим слухом чи тими, що не чують, в нагоді інколи можуть стати ручка з папером.
Необхідно використовувати чіткі, коротші речення. Якщо особа з інвалідністю не зрозуміла відповідальну особу, потрібно повторити щойно сказане або спробуйте перефразувати речення. Деяким особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути легше зрозуміти, якщо відповідальна особа також використовуватиме жестикуляцію руками, щоб пояснити напрям руху.
Якщо допомоги чергового педагогічного та науково-педагогічного працівника потребує користувач візка, спочатку необхідно спитати людину, куди вона хоче дістатись, а потім проінформувати про необхідність довезти її. Забороняється нахилятися і спиратися на інвалідний візок чи на інший допоміжний засіб людини.
У разі, якщо до чергового педагогічного та науково-педагогічного працівника звернулась людина з порушенням зору, в першу чергу необхідно представитись, назвати прізвище, ім’я та по батькові, свою посаду, представити інших присутніх осіб, розповісти такій особі, де вона знаходиться. Під час супроводу такої людини необхідно спитати, чи хоче вона бути попередженою про сходи, двері та інші перешкоди. Якщо так, то необхідно коментувати шлях і маршрут, яким здійснюється пересування. Наприклад «За декілька кроків ми повернемо ліворуч», чи «Ми підходимо до сходів». Коли буде досягнуто необхідного місця, потрібно повідомити людину, де вона знаходиться. Завжди відповідальній особі необхідно говорити такій людині про своє наближення чи відділення.
В разі необхідності, черговий педагогічний та науково-педагогічний працівник залучає інших працівників коледжу до супроводу осіб, які потребують допомоги.
При відвідування території коледжу особами, які потребують допомоги черговий педагогічний та науково-педагогічний працівник роз’яснює правила внутрішнього та службового розпорядку коледжу, а також години прийому громадян і розповідає про особливості будівель коледжу:
– кількість поверхів;
– поручнів, інших пристосувань і пристроїв для осіб з інвалідністю стосовно його функціональним обмеженням;
– розташування санітарних кімнат, можливі перешкоди на шляху до них та інше;
– структуру коледжу, в якому кабінеті до кого можна звернутися з питань, які можуть виникнути.
Після закінчення часу перебування на території коледжу осіб, які потребують допомоги, черговий педагогічний та науково-педагогічний працівник супроводжує таких осіб до виходу з території коледжу.
Черговий педагогічний та науково-педагогічний працівник за погодженням з особами, які потребують допомоги, вправі надати інші види допомоги по супроводу.
Території коледжу підтримуються в належному стані.
Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.
Здобувачам освіти надаються психолого–педагогічні та корекційно–розвиткові послуги (у коледжі працює практичний психолог).